måndag 30 november 2009

En obehaglig upplevelse


Skulle lära oss att sätta in näs och svaljtub på en docka. Att sätta näs och svaljtub på dockan var inte det lättaste. När vi hade testat ett par gånger på denna tråkiga docka, frågar våran utbildare om det är någon som vill testa på sig själv. Det tar någon sekund och jag helt utan förvarning säger att jag vill testa. Ångrar mig med en gång, men kan inte backa ur nu. Daniel erbjöd sig att göra det på mig! Det kändes som Handsvettet började rinna från mina händer och ner på golvet. Hjärtat var i högvarv. Medans daniel för ner tuben i näsan känner jag ett lätt obehag och kräkreflexen fungerade, men ville fortsätta. Tuben åkte längre och längre ner i halsen. Försökte andas genom den, men den luktade för illa. Paniken började komma och han tog ut Tuben. Det tog ca två timmar innan jag kände mig återställd, var så jävla obehagligt. Nu i efterhand känns det så jävla bra. Var ju faktiskt den förste som gjorde det, sen blev det fler och fler:) poängen var denna: Jag som eventuellt ska utföra detta på en riktig människa vill ju veta hur det känns. För att sen göra det så smidigt som möjligt för soldaten eller vem det nu kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar